30
04/2009
0

MacBook beszámoló

Majd egy héttel ez előtt kezembe vehettem az első Machintos termékemet. Nagy izgalom és keresgélés előzte meg a vásárlást. A legelső voksom egy fehér kicsit kopott, kicsit törött (de az övé maradt) MacBook-ra esett. Az eladó srác nagyon korrekt volt, egyből kikötötte, hogy vásárlás előtt kötelezettség mentesen megnézhetem. Egyből megörültem hogy nem nekem kell lobbiznom hogy megnézzem. A vizit meg is történt szép, jó és megfelelő volt ám így élőben látva a gépet, de elég elgondolkdtató az a 13". Addig gondolkodtam míg nem vettem meg. Volt egy másik alternatívám, egy HP Pavilion notebook amit viszont újonnan tudtam volna megvenni. Erős nyomás és egy twitter szavazást követően letettem a Hp-ról annak ellenére, hogy a Macbook vs. HP Pavilion meccset a HP nyerte. Mind ezek után rátaláltam egy ígéretes MacBook Pro-ra. Egy pesti srác árulta a beszeljukmac-en amire egyből rá is startoltam. Nagy szerencsém volt mivel reggel mielőtt elindultam volna a buszhoz megnéztem az új hírdetéseket és akkor bukkantam rá egy gyors mail cím másolás és egy addigra profin kiforrott sablonos e-mail elköldése után már mentem is a buszhoz és izgultam, hogy vajon valaki gyorsabb volt e mint én. Hát nem. A srác még ez nap válaszolt is a levelemre és megbeszéltünk egy találkát a munkahelyén. Megnéztem, sőt még egy egy órás prezentációs bemtatót is mellékelt hozzá amivel egy kicsit belefolytam az eddig számomra ismeretlen mac osx leopard világába. Szerettem volna még azon a héten megvenni de angyagi is időbeli okok miadt ez nem sikerült. Következő hét szerdára megbeszéltük egy vásárlással egybekötött találkozot nála amit megfejeltünk még két tanuval is mivel adásvételi szerződést is írtunk hozzá, hogy minden korrekten és szabályosan fusson. Az én tanum az egyik nagyrabecsült kollegám Viktor volt a srácé meg a barátnője. Egy windows-os viszonyokhoz képest gyors Leopard telepítést követően feldobáltunk rá pár hasznos/haszontalan (á nem) prgramot és már is vihettem haza a kicsikét. Itthon baráti körökben nagy felbolydulást keltett a dolog mert sokak hozzám hasonlóan ez volt az első kapcsolatuk a paraszt gyerek és california között. Az óta sikeresen használom a notit. Természetesen voltak vele problémáim de azt majd később, modt inkább jöjjenek a pozitívumok.

A jó

  • - Az előző gépemhez képest száguld rajta minden.
  • - Az oprendszer design-ja nagyon szép
  • - Hordozható, nem csoda...laptop :)
  • - Rengeted ingyenes program van rá
  • - Angol oprendszer miatt nyelvi előre haladás szempontjából remek
  • - Szépen világít az alma logo.
  • - Gyroscope és gyorsulás mérő új programozási kapukat nyit meg.
  • - 15"-os szélesképernyő a legjobb méret egy notihoz.
  • - Szinte miden szinkronizálható mindennel.
  • - Windows-os hálózatokat élből jezeli

A rossz

  • - Angol billentyűzet kiosztás miadt nehézkes hozzászokni a gombok helyéhez

A csúf
Mivel használtan vettem így ilyen része is van a gépnek.

  • - A monitor közepén ha fehér színű a háttér akkor por foltokat lehetészrevenni.
  • - Ám ha felülröl nézzül akkor meg fehét foltokat lehet látni kör alakban.
  • - A trackpad melett két oldalt kopott az alumínium.

Végszóknak csak annyit, hogy mindenkinek ajánlom aki még nem tette meg a winfosról mac-re váltást.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemkene.blog.hu/api/trackback/id/tr421096623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása